nu är jag hemma igen.

nu är jag hemma igen, kom hem vid halv ett i natt och då hade jag ingen lust att sätta mig här utan gick direkt och la mig. har iaf haft dt kanoners :) vissa dagar var tom solen framme och dt gillar jag. mycket snö var dt också, 1 meter ungefär, dt gillar jag också. alla dagar har sett i princip lika dana ut men här kommer en sammanfattning av dagarna:

Torsdag: kom till farmor och kurt vid 4. packade upp, hälsade på hundarna och tog dt lungt resten av dagen.

Fredag: vaknade vid 06.40 och kunde inte somna om, tog med mig mamma och gick en sväng med micko. åt frukost och vid 9 åkte vi till Mellantjärn. pimplade och grejja. kom hem vid 4, gick 5 km rundan med zita och micko och sen cyklade jag 1 mil på träningscykeln. (duschade och grejja gjorde jag också, men orkar inte ta allt i detalj)

Lördag: vid 10 åkte vi till Umtjärn, Micko följde med. kom hem vid 5, gick 5 km rundan med Zita, fick gå mer än halva spåret själva eftersom vi släpper lös Zita och den här gången hittade hon en fågel och stack tydligen hem med den så när vi kom hem stod hon i sin bur, haha. sen cyklade jag iaf 1 mil.

Söndag: åkte till Umtjärn vid 10 idag med och kom hem vid samma tid som igår. gick 5 km rundan med Zita och Micko. Cyklade 1 mil.

Måndag: åkte till Mellantjärn vid 10 och kom hem vid 4, Micko var med. 5 km rundan, cykla 1 mil.
sen hade jag pratat med mattias och han undra om vi inte skulle träffas och dt tackar man ju inte nej till :) han sa att han skulle ringa när han hade duschat så jag gick runt i pyjamas och väntade på att han skulle ringa, men tror ni att han ringde? nej, han kom med skotern ;o så jag fick slänga på mig kläder fort som tusan, haha. vi pratade och kollade på tv. älskar dialekten dom har där uppe asså. kul hade vi iaf :) när han hade åkt hem gick jag och la mig direkt typ.

Tisdag: åkte till Umtjärn idag vid 10 och kom hem vid 5, Micko var med idag också. gick 5 km rundan med mamma. cyklade 1 mil.

Onsdag: åkte till Umtjärn vid 10 idag med och åkte hem vid halv 5, det är 1,5 mil dit så dt tar ungefär 45-50 min dit med skoter. mamma, jag, emelie, farmor och Micko satt i stugan typ hela dagen för dt var så kallt ute men Kurt och pappa fiskade. gick 5 km rundan, Zita stack igen men kom hem några minuter efter att vi kom hem.

Torsdag: packade och fixade lite sen åkte mamma, pappa, jag och emelie ut med skotrarna och kollade lite. vid halv 5 åkte vi mot luleå och vid halv åtta gick flyget. dom som satt bakom oss pratade engelska typ hela tiden, fast dom var svenska, elr dt blev mer svengelska, rätt roande faktiskt, haha. - I think Arlanda is the biggest ställe. - Did you take our flygtandborste? haha! kom hem vid halv ett iaf och då blev dt bums i säng.

här kommer lite bilder, enjoy:
hon har svårt att va normal ;)på promenadpå promenadpå mellantjärnpå mellantjärnnär man är rastlös så kan man bygga en sånhär, elr iaf hanna ;)på fisklösträsk emelie muppar sigpå promenadkurt och farmor i kälken längst fram och pappa och emelie närmastdet var förmodligen sista gången vi såg zita, 12 år är hon. min lilla bumsilumsa. <3den här satt inne i verkstaden där vi hämtade en isborr, haha :)

nu måste jag packa upp lite, fast först ska jag nog följa med mamma till mobilia och handla. bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0